Wikia

Deinonychus

Velociraptor antirrhopus is een kleine carnivore dinosaurus die een grote rol speelden in Jurassic Park en de daarop gebaseerde media. in 1984 benoemde Gregory S. Paul deze soort en Michael Chrichton gebruikte op basis daarvan de term Velociraptor in het boek. Enkele jaren later bleek echter dat deze naamgeving volgens de indeling van dinosauriers niet klopte en kreeg deze soort de huidige naam, Deinonychus Anthirrhopus. Het gebruik van de naam Velociraptor werd in Jurassic Park wel gehandhaafd omdat deze naam dramatischer klinkt, ondanks dat de gelijkenissen met de Velociraptor slechts beperkt zijn.

Jurassic Park Edit

In het eerste deel kwam de velociraptor al vanaf het begin voor. De mensen van Jurassic park probeerde de dino over te voeren naar het domein van de velociraptors. Maar één van de medewerkers viel in de tunnel en werd meegesleurt door het beest. Dat was de raptor die 4 van de 6 andere raptors op at. Later als Grant en Ellie Sattler naar het park komt ontdekt hij dat er velociraptors zijn omdat er één geboren werd. Daarna gingen ze naar de raptor-kooi en zagen ze hoe een koe voerde aan de dieren. Toen Dennis Nedry alle elektriciteit afsloot en de embryo's van alle dino's meenam ging de elektriciteit van de raptor-kooi niet uit. Maar de raptors ontsnapten toch en liepen rond over heel het park.

The Lost World: Jurassic Park Edit

onder constructie

Jurassic Park III Edit

onder constructie